RAPORT SPECJALNY: 10 najczęstszych problemów IT w firmach (5/5)

W ostatniej części cyklu skupimy się nad trzech tematach:

  • Negatywnym wpływie komputerów na środowisko

  • Problemach z przesyłaniem zbyt dużych załączników

  • Spam oraz bałagan w wiadomościach e-mail

 

8. Spam oraz bałagan we wiadomościach e-mail

Większość z nas jest zmęczonych szukaniem wiadomości po całej skrzynce odbiorczej. Dzięki Poczcie Gmail wiadomości na jeden temat grupują się w wątki. Gmail wpływa na wydajność pracy w firmie, dzięki filtrom, etykietom i wątkowaniu, które umożliwiają szybkie klasyfikowanie, sortowanie i przeszukiwanie poczty wg własnych kryteriów. Niepożądane wiadomości trafiają do specjalnego katalogu, skąd są usuwane po miesiącu (można to także zrobić ręcznie). Adresy osób, z którymi prowadzona jest regularna korespondencja można dodać do "Kontaktów", które działają jak biała lista nadawców (żaden mail od kogoś zapisanego w skrzynce nie zostanie uznany za niepożądany). Dodatkowo wyszukiwanie wiadomości nigdy nie było tak proste. Dzięki rozbudowanej wyszukiwarce znajdziemy każdą wiadomość w kilka sekund.

Aby lepiej zorganizować skrzynkę odbiorczą, do wiadomości przychodzących na przykład od konkretnej osoby lub z danej firmy można dodać etykietę lub wiele etykiet, dzięki temu w przyszłości wiadomości te będą wpadały już zawsze do folderu oznaczonego daną etykietą.

9. Problemy z przesyłaniem zbyt dużych załączników

Korzystając z Google Drive ten problem również przestaje istnieć, ponieważ zamiast bezskutecznego przesyłania zbyt dużego załącznika pocztą, możemy udostępnić plik do 10GB wielkości, znacznie przekraczający standardowe wielkości, poprzez nasz dysk internetowy, a dostęp do niego możliwy jest poprzez wygenerowany link. Rozwiązuje to także problem w sytuacji, gdy adresat wiadomości posiada bardzo ograniczoną przestrzeń w skrzynce pocztowej, ze względu na fakt, że link nie obciąża wiadomości.

10. Negatywny wpływ komputerów na środowisko

Musimy wiedzieć, że dziś na dyskach większości prywatnych i firmowych komputerów marnują się setki gigabajtów wolnego miejsca, które w przypadku rozwiązań chmurowych mogłyby zostać efektywnie wykorzystane. Użytkownicy w chmurze generują zarówno ekologiczne, jak i finansowe zyski, ponieważ płacą usługodawcy jedynie za te zasoby pamięci masowej i mocy obliczeniowej, które w rzeczywistości wykorzystują w rytm modelu ‘Pay-as-you-use’ („Płać za to, z czego skorzystałeś”). Naukowcy z Lawrence Berkeley National Laboratory opracowali raport, z którego wynika, że gdyby większość amerykańskich firm zaczęła korzystać z rozwiązań chmurowych, nastąpiłby spadek zużycia energii elektrycznej aż o 87%. Przejście od tradycyjnych modeli informatycznych (polegających na korzystaniu z własnej sieci serwerów) do rozwiązań chmurowych, daje nadzieję na zmniejszenie negatywnego wpływu komputerów na środowisko. Wynika to z faktu, że już samo przeniesienie danych w chmurę redukuje liczbę serwerów, poprzez bardziej efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów. Zyski ekologiczne, jakie firmy mogą czerpać z chmury obliczeniowej to spadek zużycia prądu, a także brak konieczności utylizacji sprzętu po zakończeniu jego eksploatacji.

Firmy w których korzysta się z rozwiązań chmurowych zużywa 30% mniej energii http://www.salesforce.com/uk/socialsuccess/cloud-computing/why-move-to-cloud-10-benefits-cloud-computing.jsp

Dog